Wydanie i promocja opowiadań pt. "Pan Swen" Gabriela L. Kamińskiego
Książnica Pomorska realizuje projekt Wydanie i promocja zbioru opowiadań „Pan Swen” Gabriela Leonarda Kamińskiego.
Celem krótkotrwałym zadania jest wydanie i promocja zbioru opowiadań pt. "Pan Swen" Gabriela Leonarda Kamińskiego, który ukaże się w znanej i cenionej serii "piętnastka". Publikację, jak wszystkie książki z serii "piętnastka" będzie cechowała wysoka jakość graficzna i edytorska.
Celem długofalowym zadania jest propagowanie czytelnictwa, promowanie ambitnej literatury i tekstów krytycznoliterackich o tejże literaturze; wspieranie niezależnych pisarzy w celu umożliwienia im przedstawienia własnej, oryginalnej wizji rzeczywistości, a także zapewnienia im trwałej obecności w świadomości czytelników; inspirowanie i podejmowanie interdyscyplinarnych działań służących propagowaniu i upowszechnianiu tychże książek; promocja książek i ich autorów; wspieranie i prezentacja książek i organizowanie spotkań autorskich we współpracy ze środowiskiem artystycznym; prowadzenie działalności popularyzującej literaturę i rozwój czytelnictwa, a także inicjatyw, postaw i działań sprzyjających rozwojowi twórczości literackiej.
Promocja i dystrybucja książek odbywać się będzie na terenie całej Polski poprzez sieć hurtowni, księgarnie, sprzedaż podczas promocji, spotkań autorskich, festiwalów i targów książki.
Projekt będzie docierał do odbiorców wielopłaszczyznowo:
- zaproszenia,
- książki dostępne będą we wszystkich salonach „Empiku” w kraju, w sieci firmy „Matras”, hurtowniach „MTM”, „Olesiejuk” i „In Rock”, wszystkich ważniejszych księgarniach w Polsce,
- egzemplarze do celów promocyjnych zostaną rozesłane do wszystkich ważnych instytucji, magazynów literackich i literacko-kulturalnych w Polsce (m.in.: Instytut Książki, TVP, Akant, Akcent, Arkadia, Czas kultury, Dekada Literacka, FA-art., Fraza, Lampa, Latarnia Morska, Nowe Książki, Odra, Opcje, Pamiętnik Literacki, Portret, Pogranicza, Pro-arte, Studium, Teka, Teksty Drugie, Topos,Twórczość, Tygiel Kultury, Magazyn Literacki książki, Gazeta Wyborcza, Dziennik, Polityka, Przekrój, Rzeczypospolita, Tygodnik Powszechny, Wprost) oraz do kilkudziesięciu literaturoznawców i krytyków,
- publikacja zostanie rozesłana do wszystkich ważniejszych bibliotek i księgozbiorów w Polsce,
- promocja w mediach lokalnych.
Książka przeznaczona jest dla szerokiego grona czytelników z różnych środowisk społecznych, o zróżnicowanym statusie materialnym, wykształceniu, wieku i miejscu zamieszkania.
Projekt współfinansowany jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach projektu „Promocja literatury i czytelnictwa” w priorytecie „Literatura”.